مهم ترین راهبرد نیل به اهداف «برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش»، هماهنگی درون بخشی و بین بخشی و تعامل با سایر سازمان ها و نهادهاست

  • 1401/03/01 - 13:59
  • 1357
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
طریفی حسینی در شهرستان های استان تهران:

مهم ترین راهبرد نیل به اهداف «برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش»، هماهنگی درون بخشی و بین بخشی و تعامل با سایر سازمان ها و نهادهاست

جلسه هم اندیشی مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیران مناطق 21 گانه این استان، با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان نماینده حوزه ستادی برای پیگیری مسائل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با موضوعات ساماندهی نیروی انسانی، امتحانات، بررسی وضعیت ثبت نام کتاب های درسی، انتخاب رشته تحصیلی و بررسی مسائل حقوقی و املاک، در مجتمع عصر انقلاب شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حمید  طریفی حسینی  معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در این همایش با اشاره به برنامه های تحولی و اصلاح نظام حکمرانی در آموزش و پرورش، گفت: مردمی سازی، چابک سازی سیستم، تسهیل فرآیندهای کاری، توسعه عدالت و نصیب آموزشی و افزایش کیفیت آموزشی که برش هایی از سند تحول بنیادین هستند، در برنامه های تحولی این وزارتخانه در نظر گرفته شده اند.

 معین شهرستان های استان تهران در وزارت آموزش و پرورش، مهم ترین راهبرد در نیل به اهداف برنامه های تحولی را، هماهنگی  درون و بین بخشی و فرا بخشی یعنی تعامل با سایر سازمان ها و نهادها دانست.

طریفی حسینی با بیان اینکه تعلیم و تربیت چند ساحتی دانش آموزان، نیازمند معلم چند ساحتی و فضای چند ساحتی است، گفت: در کنار توانمندسازی معلمان، تامین فضاهای مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی نیز جهت فراهم کردن شرایط لازم تعلیم و تربیت چند ساحتی در حال برنامه ریزی و اجراست.

وی، بضاعت بالای نیروی انسانی این استان و نخبگان فکری آن را علی رغم محدودیت و تراکم جمعیتی و کمبود فضاهای آموزشی شهرستان های استان تهران، از ظرفیت ها و نقاط قوت این استان معرفی کرد.

این مقام مسئول، با اشاره به بافت جمعیتی این استان و ظرفیت های موجود شرکت های بزرگ صنعتی و تولیدی آن تأکید کرد: تنوع فرهنگی و قومیتی در این استان، اتباع خارجی و مسائل اقتصادی این استان، گسترش آموزش های مهارتی و تأسیس بیشتر هنرستان ها و مدارس کاردانش را می طلبد که باید به آن توجه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: شاخص های آموزشی و تربیتی در شهرستان‌های استان تهران به دلیل محدودیت های موجود در این استان، پایین است، به طوری که از برخی استان های محروم این شاخص پایین تر است.

معین شهرستان های استان تهران در وزارت آموزش و پرورش؛ تغذیه رایگان دانش آموزی، ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای،  دوره تابستانه آموزشی ویژه دانش آموزان، تأمین اعتبارات لازم در نوسازی مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و بهره مندی از ظرفیت شورای آموزش و پرورش را از برنامه های در نظر گرفته شده برای این استان در جهت بهبود شاخص های آموزشی و تربیتی و کاهش محرومیت ها عنوان کرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: مشارکت خیرین در آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد و این فرهنگ را از خودمان باید آغاز نماییم تا به دیگران نیز تسری یابد و طرح هایی مانند نذر فرهنگی و تدریس رایگان بخشی از ساعات غیر موظف با همین رویکرد در بین همکاران انجام  شده و در حال گسترش است.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش باید به دغدغه و مسئله اول ملی تبدیل شود و نیروهای جوان و جهادی می توانند به  تحقق این هدف کمک شایانی نمایند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 6138
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین